close

懇請各路英文高手相助一下中翻英wedding invitation card 懇請各路英文高手相助一下(中翻英) 中譯英1.去年,我爸爸到美國北卡羅萊納大學(University of North Carolina)研究。

我弟弟和我也到北卡讀書。

我讀高中而我弟弟就讀國中。

我不但讀了很多英文書,而且也交了很多好朋友。

雖然離開美國快一年,我還是很想念那裡的同學。

2.上星期日,你邀請我參加你姐姐的喜宴,收到你的邀請函,並且答應你會參加。

很不巧,突然臨時家裡那天有很重要的事情,剛好是你姐姐的結婚喜宴的那天,使我對你一定要跟你說聲抱歉。

你姐姐那天的結婚喜宴,雖然我不能參加,但是我會定一束鮮花及卡片送給你們當作祝福,下次有機會我們依然可以約來一起吃飯。

並祝福你姐姐:(兩句英文常用的婚禮賀詞) 第二題 中文句子是我自己寫的~如有文法不順請幫我修改一下!! 下星期要考試了~仍有問題不會!! 所以懇請各路英文高手相助一下!! 拜託了!!
Key:() = 可用可省略1.去年,我爸爸到美國北卡羅萊納大學(University of North Carolina)研究。

我弟弟和我也到北卡讀書。

我讀高中而我弟弟就讀國中。

我不但讀了很多英文書,而且也交了很多好朋友。

雖然離開美國快一年,我還是很想念那裡的同學。

Last year, my father went to the University of North Carolina to study. I and my (younger) brother also went to North Carolina to study. I went to senior high school while my brother went to junior high school. I not only read many English books, but also made a lot of friends. Although I've left the U.S. for almost a year, I still miss my classmates there.2.上星期日,你邀請我參加你姐姐的喜宴,收到你的邀請函,並且答應你會參加。

很不巧,突然臨時家裡那天有很重要的事情,剛好是你姐姐的結婚喜宴的那天,使我對你一定要跟你說聲抱歉。

你姐姐那天的結婚喜宴,雖然我不能參加,但是我會定一束鮮花及卡片送給你們當作祝福,下次有機會我們依然可以約來一起吃飯。

並祝福你姐姐:(兩句英文常用的婚禮賀詞)Last Sunday, you sent me an invitation to your sister's wedding banquet, which I have accepted.Unfortunately, something important came up at home for that day, conflicting with your sister's banquet. I could not but give you my (most sincere) apology.Although I won't be able to attend your sister's banquet, I will order a bouquet and a card for you as my best wishes. Next time if we have a chance, we can still see each other for a dinner.And may your sister and her groom have a long and loving life together!(註:新郎和新娘一起祝賀比較禮貌,且一句就很夠了) 參考資料 在美留學7+年經驗 + http://www.greetingcardmessages.com/cat/wedding1.htm
如果你有英文不會 可以用這個網站↓http://tw.babelfish.yahoo.com/translate_txt?ei=UTF-8&doit=done&intl=1&trtext=&lp=en_zt
我有請人來幫你解決,可是不知道他是否同意?
1. Last year, (University of North Carolina) studied my father to the American University of North Carolina. My younger brother and I also studies to the northern card. I attend the high school, but my younger brother goes study in the country. Not only I read many books in English, and has also made many good friends. Although leaves American quick one year, I very much think of there schoolmate.2.Last Sunday, you invited me to attend your older sister's wedding breakfast, received your invitation, and will promise you to participate. Very unfortunately, in the being near occasion that day has the very important matter suddenly, just is your older sister's marriage wedding breakfast's that day, caused me certainly to need to say the sound regret to you to you. Your older sister that day's marriage wedding breakfast, although I cannot participate, but I will decide bunch of fresh flowers and the card give you to treat as the blessing, will have the opportunity we still to be possible next time approximately to come to eat meal together. And prays for heavenly blessing your older sister: (two English commonly used wedding ceremony congratulation speech)
1.去年,我爸爸到美國北卡羅萊納大學(University of North Carolina)研究。

我弟弟和我也到北卡讀書。

我讀高中而我弟弟就讀國中。

我不但讀了很多英文書,而且也交了很多好朋友。

雖然離開美國快一年,我還是很想念那裡的同學。

Last year, my dad went to University of North Carolina to investigate. I and my little brother also went there to study. I'm in senior high school and my brother is in junior high school. Not only studying a lot of English books, but I also made many friends. Althought it has been almost a year since I left the US, I still miss my classmates there. 2. 上星期日,你邀請我參加你姐姐的喜宴,收到你的邀請函,並且答應你會參加。

很不巧,突然臨時家裡那天有很重要的事情,剛好是你姐姐的結婚喜宴的那天,使我對你一定要跟你說聲抱歉。

你姐姐那天的結婚喜宴,雖然我不能參加,但是我會定一束鮮花及卡片送給你們當作祝福,下次有機會我們依然可以約來一起吃飯。

並祝福你姐姐:(兩句英文常用的婚禮賀詞)Last Sunday, you invited me to atend your sister's banquet. Receiving your invitation, I accepted to go. Unfortunately, I suddenly had an important task on the day your older sister held the wedding; I must appologize to you. Although I couldn't atend your sister's wedding ceromony, I will order a bunch of flowers for your wishes. If we have a chance, we can go out together for a meal. Wish your sister: Forever the bath will love the river. ~希望你會喜歡
1. My father went to the University of North Carolina to do some research last year. My younger brother and I went there for study as well. I was a senior high school student; while my younger brother junior high school one. I not only read a great many English books, but made lots of good friends. Although I have left the U.S. for about an year, I still missed my classmates there.2.Last Sunday, you sent me an invitation to your elder sister's wedding banguet. I have accepted it and promised to join the wedding.Unfortunately, all our family unexpectedly got something vital to deal with the day when the wedding ceremony was held, which stopped us from attending the banquet. I was remarkably for my abscence from your sister's wedding banquet. Unable to show up on the wedding though I was, I would for sure present you a bunch of fabulous flowers and cards as my best wishes. We could dinner together next time if possible. May your younger sister a perfect marriage and blessing for good!
用自動翻譯出現的驚奇效果令人莞爾: Forever the bath will love the river. 浴室永遠愛著河[研究深造]用 investigate ... 是做犯罪現場鑑定喔, 這工作真酷 ... Please [research].Victor should get the +1 here.
呵,經你這麼一提,我才知道那句其實是「永浴愛河」的意思

university of north carolina chapel hill,university of north carolina greensboro,university of north carolina at charlotte,university of north carolina at pembroke,university of north carolina wilmington,university of north carolina charlotte,university of north carolina at chapel hill,university of north carolina at greensboro,university of north carolina 排名,university of north carolina school of the artsUniversity of North Carolina,美國北卡羅萊納大學,美國,North Carolina,英文,中譯英,北卡,高手,wedding banquet,喜宴

文法|補習|句子|動詞|語法|口語|命令句|解釋|英文寫作|提升|演講稿|練習|自我介紹|怎麼唸|演說技巧|祈使句|專有名詞|片語|用語|怎麼學|英翻中|名詞|詞性|英文諺語|翻譯機|中翻英|分詞|意思|翻譯|單字|語言學|會話|文章|學英文|發音|


參考資料:http://tw.knowledge.yahoo.com/question/question?qid=1509072103256 wedding invitation card

arrow
arrow
    全站熱搜

    知識收藏處 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()